Nostalgické Vlaky.CZ
Jsme společenství vlastníků a provozovatelů historických kolejových vozidel. Stránky „NOSTALGICKEVLAKY.CZ“ jsou platformou pro prezentaci veřejných jízd nostalgických vlaků.
Organizujeme jízdy zvláštních vlaků historickými železničními vozidly. Zajistíme pro Vás od malého motoráku pro 48 osob až pro dálkový expres s kapacitou až 400 míst s lehátkovými nebo lůžkovými vozy. Od malé narozeninové oslavy až po firemní akci pro velký počet osob.
Do flotily patří historické lokomotivy T 478.2, E 499.1, T 458. nebo M 131.1 Dále přímo operujeme 3 lehátkovými vozy a restauračním vozem. Všechna vozidla jsou vedena v mezinárodním režimu (RIC) a jsou způsobilá pro provoz na tratích nejen v ČR, ale i v okolních státech. V případě zájmu zajistíme další historická vozidla nebo i parní lokomotivy
Na klíč pro Vás připravíme trasu vlaku, jízdní řád se všemi dopravními náležitostmi, catering a další. Stačí říct kdy a kam, my zařídíme vše potřebné…
Níže uvedená kolejová vozidla, pokud není uvedeno jinak jsou majetkem společnosti Junior Market s.r.o.
Prohlédněte si naše vozidla
Motorový vůz M 131.1549, „Hurvínek“, legenda našich lokálek. Poslední vyrobený kus této řady máme v naší flotile. Má kapacitu 48 míst a maximální rychlost 60 km/h. Hodí se na menší výlet nebo pro netradiční dopravu na oslavu narozenin nebo k jiné příležitosti.
Lokomotiva T 478.2069 (752 069), mezi fanoušky velmi oblíbená „Bardotka“, „Zamračená“, ale tahle je „Cecaňa“. Tak jí totiž přezdívali na východním Slovensku, kde dosloužila v pravidelné službě. Univerzální lokomotiva používaná v osobní i nákladní dopravě. Vzhled lokomotivy odpovídá provozu v první polovině osmdesátých let minulého století. Maximální rychlost 100 km/h.
Lokomotiva E 499.1018 (141 018), „Bobinka“ . Elektrická rychlíková lokomotiva pro stejnosměrnou napěťovou soustavu (3kV). Jedná se o první bezlicenčně vyrobenou řadu elektrických lokomotiv v poválečném Československu. Lokomotiva s pořadovým číslem 18, byla vyrobena v roce 1959. Maximální rychlost 120 km/h.
Lokomotiva T 458.1 (řada 721) neboli „Velký hektor“. Univerzální lokomotiva pro posun a lehkou traťovou službu. Společnost Junior Market operuje 3 lokomotivami této řady.
Lokomotiva T 435.0099 (řada 720), také přezdívaná jako „Malý hektor“. Tato řada byla na počátku motorizace českých tratí. Lokomotiva se využívala pro lehkou traťovou službu a posun. Díky absenci vytápění byla nasazována na osobní vlaky zcela výjimečně.
Rychlíkové vozy „UIC – Y“ V současné chvíli operujeme 5 vozy této konstrukce. Všechny vozy jsou vedeny v režimu RIC a mají shodně maximální rychlost 160 km/h. K dispozici jsou 3 lehátkové vozy, 1 restaurační vůz a 1 vůz se speciálním uspořádáním. Vozy této konstrukce byly vyráběny v letech 1975 až 1984 v tehdejším východním Německu ve vagonkách Görlitz a Bautzen. Lehátkové vozy a jídelní vůz prošly v roce 2017 rekonstrukcí vnějšího pláště a laku. Nyní jejich vzhled odpovídá první polovině 80-tých let minulého století.
Lehátkové vozy Bac (Bc841). Vůz má kapacitu 54 lehátek nebo 72 sedadel. Celkem 10 oddílů z toho 1 oddíl pro průvodce. V tomto uspořádání máme 2 vozy. Tyto vozy byly opatřeny v roce 2017 novým nátěrem z doby poloviny 80-tých let minulého století v rámci dotačního programu ministerstva dopravy pro obnovu historických železničních vozidel.
Lehátkový vůz Bac (Bc841). Vůz má kapacitu pouze 36 lehátek nebo 48 míst k sezení celkem v 6 oddílech. Oddíl pro průvodce a další 3 oddíly jsou spojeny do společného velkého prostoru – klubovny. Fotografie doplníme co nejdříve. Majitelem a provozovatelem vozu je Jiří Hladík a David Kolář.
Jídelní vůz ( WR851 ). Vůz vyrobený v roce 1976 s výr. č. 1976/177 ve vagónce Görlitz. Tento vůz byl rekonstruován firmou JANOZA v roce 2011 a jezdil až do roku 2013 v pravidelném provozu. Vůz je nyní dovybaven výčepním zařízením se 4 kohouty (4 druhy nápojů), má video okruh se dvěma full HD obrazovkami (108cm) a je opatřen elektrocentrálou o výkonu 6,5kW. V inventáři vozu je kompletní vybavení restaurace – sklo, porcelán, příbory a ostatní. Majitelem a provozovatelem vozu je Vít Bukač.